Bu uygulamalar, bir nevi şirketlerin kendi kendilerine yatırım yapmasını sağlamaktadır. Şirketlerin kendilerine yatırım yapması da başarılı çalışanlar elde etmesinden geçmektedir. Bir şirket içerisindeki çalışanlar ne kadar başarılı, huzurlu ve sağlıklı olursa, şirkette aynı yönde bir ilerleme kat eder. İş gücünde ve çalışma hayatında bir şirketin rekabet ortamı elde edebilmesi, başarıya ulaşabilmesi için öncelikle kurum içi organizasyon yapısında başarılı olması gerekir. Bu başarıya destek olan uygulamalardan biri olduğu için şirketler kurumsal wellness uygulamalarını tercih etmektedir.
Kurumsal wellbeing çalışmalarında başarılı olan şirketler, zamanla en çok arzu edilen şirketler olmaya başlıyor. Çalışan bağlılığı ve mutluluğu son derece yüksek olan bu kurumlar, yatırımların karşılığını da kârlı bir şekilde alıyorlar.
Wellness Councils of America’ya (Amerikan Sağlıklı Yaşam Derneği) göre, dünya çapındaki büyük şirketlerin yüzde 80’i bu tip kurumsal programları hayata geçiriyor. Bu programlar şirketlerin sağlık harcamalarını düşürürken, aynı zamanda da çalışanların üretkenliğini arttırmaktadır.
Medikal sigorta poliçe primlerinin düşmesi, Çalışanların işyeri devamsızlıklarının azalması, İş yerine geç kalmaların ortadan kalkması, Stresin azaltılması, Duygu ve öfke kontrolünün sağlanması, Sağlıksız çalışanların işyerine gelerek diğer çalışanların motivasyonunu düşürmesinin ve onları hasta etmesinin engellenmesi, Çalışanların şirket imkanlarını yetersiz bulması sonucu sürekli değişmesinin engellenmesi ve buna benzer faydalar görülmektedir.